بحث در خصوص هوش مصنوعی بسیار زیاد است. اما پرسش استراتژیک و مهم این است که کاربرد هوش مصنوعی در کسب و کارهای مختلف چیست؟ یعنی چطور می‌توان از AI در بیزینس استفاده کرد؟ همچنین چه کسب و کارهایی پتانسیل بهره‌گیری از هوش مصنوعی را دارند؟

هوش مصنوعی قرار است روی برنامه‌های متمرکز باشد که در زمینه رشد دادن بیزینس‌ها فعالیت می‌کنند. با پذیرش هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، شرکت‌ها راه‌های نوآورانه‌ای برای کمک به عملکرد کسب‌وکار پیدا می‌کنند.

برخی از مزایای تجاری هوش مصنوعی عبارتند از :

  • افزایش کارایی از طریق اتوماسیون فرآیند
  • بهبود سرعت یا ثبات خدمات
  • استفاده از بینش و شیوه تصمیم‌گیری مشتری برای کشف راه‌های جدید مارکتینگ و تبلیغات
  • کشف فرصت‌ها برای محصولات و خدمات جدید

هوش مصنوعی می‌تواند تقریباً در هر استراتژی تجاری کاربرد داشته باشد. برای شروع کار با هوش مصنوعی، مهم است که ابتدا درک درستی از نحوه جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها در هوش مصنوعی پیدا کرد. با مطالعه روش شناسی هوش مصنوعی، بهتر می‌توان تعیین کرد که هوش مصنوعی چگونه می‌تواند به یک بیزینس که دغدغه توسعه دارد، کمک کند. امروزه از این مدل ها بیشتر در تولید محتوا با هوش مصنوعی استفاده می شود هم محتوای تصویری، هم محتوای صوتی و هم محتوای متنی.

انواع سایت های هوش مصنوعی

سایت های که توسط هوش مصنوعی کارهای مختلف انجام می دهند بسیار گسترده و متنوع می باشد ولی در این مقاله تنها ۵ مورد از آنها را معرفی کرده ایم که شامل :

  • chatgpt

شاید کمتر کسی وجود داشته باشد که با این سایت آشنایی نداشته باشد هوش مصنوعی که پاسخ هر سوال شما را خواهد داد برای شما متن های قابل قبول و حرفه ای می نویسد و می توانید از ان برای هر چیزی از دریافت دستور غذای مورد علاقتان تا نوشتن یک نامه اداری با لحن رسمی استفاده کنید. این هوش مصنوعی اکنون توسعه بیشتری پیدا کرده است و ورژن چهارم آن منتشر شده که در مقاله gpt 4 چیست بیشتر در این مورد صحبت کرده ایم.

  • Talk To Books

اگر شما از جمله افرادی هستید که برای دستیابی به پاسخ سوال خود دنبال منبع می گردید و ترجیح می دهید کتاب های مختلف را در یک موضوع خاص پیدا کنید این هوش مصنوعی مناسب شماست. می توانید سوال خود را در باکسی که وجود دارد قرار دهید و منتظر باشید تا کتاب های مختلف در مورد موضوع خاص به شما معرفی شود.

  • FORMULA BOT

گوگل شیت یک ابزار پر کاربرد می باشد. از حسابرسی تا برنامه ریزی کاری و شخصی را می توان با آن انجام داد. اما گاهی نوشتن فرمول های کابردی در آن کار سختی می شود. این بات هوش مصنوعی به شما کمک می کند تا هر فرمولی را در شیت خود استفاده نمایید.

  • lalal.ai

این سایت هوش مصنوعی می تواند به راحتی صدای خواننده از موسیقی جدا کند و حتی تغییرات دلخواه شما را نیز در موسیقی اضافه می کند. به طور کلی با استفاده از آن می توان کارهای جالبی در حوزه موسیقی انجام داد.

  • Writesonic

یک ابزار مناسب برای تولید محتوای متنی و البته با پشتیبانی از زبان فارسی! با استفاده از این هوش مصنوعی می توانید محتوای مورد نیاز خود را به زبان فارسی تولید نمایید.

  • doll-e

یکی دیگر از انواع هوش مصنوعی تولید شده توسط شرکت open AI، هوش مصنوعی dall e می باشد که می تواند متن و یا نوشته شما را به تصویر تبدیل کند. کافی است ئدر باکس جست و جوی آن تصویری که می خواهید را به صورت متن بنویسید تا آن را به زیباترین تصویر تبدیل کند.

  • google bard

گوگل بارد یا هوش مصنوعی گوگل نیز یکی از پرکاربردترین انواع هوش مصنوعی متنی می باشد که می تواند از نظر کیفیت محتوای خوبی به شما بدهد.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *